Foto's: Arabella World Hotel
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Foto van directie
Arabella World Hotel gast geverifieerde beoordelingen
Totaal 57 beoordelingen
De reviewer heeft geen uitgebreide beschrijving gegeven van zijn verblijf in het hotel. Ik wil graag wat meer in detail mijn ervaringen delen over mijn verblijf in het hotel.
Gezien de huidige prijs van reizen vanuit de regio's, was de prijs een van de twee criteria voor het kiezen van een hotel. Het tweede criterium was een zandstrand en rustige zee. De prijs van de reis vanuit Novosibirsk was 18 duizend roebel, 13 nachten, voor twee personen. De hotels waar we eerder verbleven in Turkije waren aanzienlijk duurder. Betaalbaardere opties pasten niet, omdat het strand of met kiezels was of met platen. Platen komen op veel plaatsen voor, dus we zochten naar een strand zonder platen. Het strand en de zee waren perfect. Het was vlak, met een geleidelijke toegang, azuurblauw water, visjes. Veilig. Geen stenen of platen, schoon. Fijn zand. Het duurde ongeveer 1 minuut om naar het strand te lopen. Vanuit het hotel meteen naar links de ondergrondse doorgang in. En daar rechtuit naar het bord Arabella Beach. De weg was normaal, bijna geen auto's. Als je met een kind bent, kun je een inklapbare lichte step van thuis meenemen. Heel handig. Als je er een tweedehands op Avito koopt voor 5 roebel, hoef je hem daarna misschien niet mee naar huis te nemen. Van de luchthaven naar het hotel duurde het 2 uur met één tussenstop. Je kunt een lokale simkaart kopen tijdens de tussenstop of op de luchthaven, voor 25-35 dollar. Met telefoongesprekken en internet. We kwamen rond 12 uur in het hotel aan, gingen lunchen. Het hotel was waarschijnlijk voor 99% volgeboekt. Ze boden een kamer in een nieuw gebouw met uitzicht op zee aan tegen een toeslag van 15 dollar. We stemden in en hadden er geen spijt van. De kamer was groot en ruim, voor ons beiden, mij en mijn 6-jarige dochter. Er was een tweepersoonsbed en een eenpersoonsbed. Balkon. Alles wat we nodig hadden was er (zeep, douchegel, shampoo, haarconditioner). Er waren slippers en een tandenborstelset in de kamer. Alles was schoon, ze maakten goed schoon. Handdoeken voor op het strand waren in de SPA. Niemand dwong ons iets aan, als je niet wilde deelnemen aan betaalde diensten, kon je gewoon handdoeken meenemen en vertrekken. We gingen bijna niet naar het zwembad, slechts 2 keer geweest. De glijbanen werkten twee keer per dag voor enkele uren. Prima, we zijn geen liefhebbers. Er was wat animatie, schuimfeesten en dergelijke, maar we deden niet mee. Bij het zwembad was er een bar met gratis drankjes en een betaalde koelkast met ijs, sappen en cocktails. Op het strand was er een bar met frisdrank, water - gratis. Tijdens de lunch waren de hamburgers gratis. Het ijs was tegen betaling, 1 dollar. Omdat het hotel volgeboekt was, waren er momenten dat er tekort aan ligbedden op het strand was. We gingen gewoon op handdoeken op het zand bij het water liggen. Het hotel zelf bestond uit twee gebouwen, wat niet erg handig was. Om het hotel te verlaten vanuit het nieuwe gebouw, moest je door een loopbrug naar het oude gebouw gaan, want vanuit het nieuwe gebouw was er geen uitgang naar de straat. Maar dat zijn details. Het eten voor een gezin van vier was normaal. Echt normaal. Niet bijzonder verfijnd, maar er was altijd keuze. De patisserie was lekker, koffie was redelijk. Pannenkoeken, eieren, soepen, rijst, noedels, kip, kalkoen, vis, rundvlees en varkensvlees waren er. Seizoensgebonden fruit, groenten, kruiden. Lokale desserts. De vaat was vies, dat was een minpunt. Ze haalden niet goed schoongemaakte items uit de vaatwasser en zetten die meteen op tafel. Het was nodig om een schoon exemplaar te zoeken. Naast het hotel (rechts bij het verlaten van het hotel de straat op) was er een leuke winkel met redelijke prijzen. Je kon er wat etenswaren, shampoo, opblaasbare ringen, maskers, alcohol, chips, snoep en nog veel meer kopen. We kochten er cadeautjes (olijven, thee, koffie, halva) voor thuis. Als je het hotel uit liep en naar rechts ging langs de weg gedurende 2-3 minuten, dan kwam je bij een prachtige grote markt bij een moskee. Er waren cafés, bars, restaurants. Een fontein en een park voor kinderen met draaimolens. (Onderweg kom je langs een mooie moderne laan met houten bankjes). De verkopers onderhandelden, gaven goede kortingen. Er waren apotheken. Als je het hotel uit liep en 7-10 minuten naar links ging langs de weg, dan kwam je bij Migros, Waikiki en een markt. Maar de prijzen op deze markt waren hoger dan die aan de rechterkant van het hotel. De markt bij Waikiki beviel me helemaal niet. Alles was vies, stoffig, oud, de prijzen waren buitensporig, en ze wilden niet onderhandelen. Er was één apotheek. Bij de Migros waren er twee telefoonwinkels waar je een simkaart kon kopen. We besloten geen betaalde wifi-toegang in het hotel te kopen. De prijs was hetzelfde als die van een lokale simkaart, maar met de simkaart kon je overal internetten. We zijn de zee op gevaren en hadden overal verbinding, we zijn ook naar Alanya gegaan en waren ook overal verbonden. We moesten betalen voor een kluis in het hotel. Ik herinner me de prijs niet meer, maar het was ongeveer 25 dollar voor 13 nachten. Ik denk dat het ook zonder kluis zou kunnen, want het leek allemaal behoorlijk veilig. Maar het is beter om geen risico te nemen, met een kluis voel je je wat vrijer. Ze accepteerden alles als betaling. Of het nu roebels, lira's, dollars, online overschrijvingen (Sberbank, Tinkoff) of zelfs goud was. Overal kon je wel iets regelen. Velen van de lokale Turkse verkopers hadden Russische kaarten (op de markt) waar je geld naar kon overmaken. In het hotel waren er geweldige gidsen, je kon ook bij hen geld wisselen. Het personeel was vriendelijk. In de toekomst zou ik teruggaan naar dit hotel, als de verhouding tussen prijs en kwaliteit hetzelfde blijft als nu. Excursies konden worden geboekt bij de hotelgidsen of bij reisbureaus op de markt. Het enige verschil was de prijs. Anders was alles hetzelfde.
De reviewer heeft geen uitgebreide beschrijving gegeven van zijn verblijf in het hotel. Ik wil graag wat uitgebreider mijn ervaringen delen over mijn verblijf in het hotel.
We hebben een hotel gekozen op basis van beoordelingen en prijs. Vlogen met Aneks Tour vanuit Minsk. Alles verliep volgens schema. De vlucht duurde 5 uur en 2 minuten. Vanaf de luchthaven was het 2 uur rijden naar het hotel. 1. Inchecken. We kwamen 's nachts aan in het hotel, rond 15 minuten over 12 op 17 oktober. Het inchecken verliep snel, in het gebouw met de receptie. De kamer op de 3e verdieping was goed, alles werkte. Maar het was wat krap voor drie personen (2 volwassenen en een kind van 9 jaar). Maar dat terzijde. We gebruikten de kamer alleen om te douchen, om te kleden en om te slapen. Er stonden 2 bedden: een tweepersoonsbed en een eenpersoonsbed. De matrassen waren goed. Een piepklein balkon. Maar op het balkon stonden een tafel, 2 stoelen en een wasrek. De ramen en het balkon keken uit op een aangrenzend gebouw, met zijdelings uitzicht op de zee en de drukke weg. Het was altijd lawaaierig in de kamer, zowel overdag als 's nachts. Maar tegen de derde nacht was ik eraan gewend. Beddengoed, handdoeken, toiletartikelen - allemaal in orde. Het enige wat we misten in de kamer was een tweede prullenbak. Er stond er maar één en die stond in de badkamer. We zetten hem altijd in de kamer - daar hadden we hem meer nodig. 2. Eten. Alles was prima. We hadden altijd genoeg te eten. We vonden altijd iets lekkers om te eten. Er was altijd kip, kalkoen, vis. De groenten en fruit waren vers. Er waren mensen die beweerden dat het eten slecht was. Maar voor een budgetvakantie was alles geweldig! Een speciale dank aan het personeel van het restaurant! 3. Bars. In het hotel zijn er regelmatig 3 bars geopend. In de lobby van 1 tot 23 uur, bij het zwembad van 1 tot zonsondergang, op het strand van 1 tot zonsondergang. In de bars was er thee, koffie, alle frisdranken en alcoholische dranken, behalve op het strand. Op het strand waren alleen de non-alcoholische drankjes gratis, alcoholische dranken moesten worden betaald. Op het strand was er bier, maar dat was tegen betaling. Op het strand begon ook van 12 tot 16 uur een snackbar te werken. 4. Strand en zee!!! Het belangrijkste waarvoor we hierheen kwamen. Het strand viel tegen: een heel klein gebied met niet veel ligstoelen. Op de eerste dag van ons verblijf gingen we na de ontmoeting met de gids naar het strand en er waren geen vrije ligstoelen. Dus moesten we teruggaan naar het hotel bij het zwembad. Maar na de lunch waren er wel vrije ligbedden. Om aan het strand te kunnen liggen, moesten we 's ochtends om 7 uur ligstoelen reserveren. Een ander kenmerk van het strand van hotel Arbella is dat de ligstoelen heel dicht bij elkaar staan. Het was onmogelijk om ze te verplaatsen. Als je toch een ligstoel dichter bij de zee zette, kwam er direct een medewerker die eiste dat alles terug werd gezet. Geen vriendelijk type. Bovendien reserveerde hij de hele dag 3 ligstoelen voor zichzelf. En vaak gebeurde er de hele dag niets mee. Op het strand waren douches (2 stuks), kranen om je voeten van zand te wassen (2 stuks), toiletten en kleedkamers. Alles werkte en was schoon. Daarvoor onze dank. Maar wat een prachtige zee daar! Gewoon geweldig! De zee is ondiep, zanderig en comfortabel. Het water is diep, warm en vriendelijk. En al die tekortkomingen van het strand kunnen worden vergeven en genegeerd. We hebben veel en lang gezwommen en genoten. Gewoon een feest voor de ziel! 5. De weg naar het strand. Het hotel ligt op de tweede rij vanaf het strand, hoewel het zichzelf positioneert als "aan de overkant van de straat". Dat is niet helemaal waar. Om vanuit het hotel naar het strand te gaan, moet je eerst onder de weg door een tunnel lopen en vervolgens ongeveer 7 meter over de weg zonder stoep naar het strand lopen. Het was niet prettig om te lopen, want er reden auto's op de weg, ook vrachtwagens en grote bussen. Je moest altijd goed uitkijken. Je kon de weg naar het strand nemen via het aangrenzende Antik-hotel en langs het strand lopen (dat deden wij ook). Maar teruglopen op die manier was niet ideaal. Er was namelijk nergens om je voeten van het zand te wassen. Daarom gingen we via Antik naar het strand, maar op de terugweg liepen we steeds over de weg. Eerlijk gezegd, dat beviel me niet. 6. De ligging van het hotel. Het hotel ligt in de stad. Alle winkels zijn vlakbij. Als je het hotel verlaat en rechtsom loopt, is er een geweldige winkel die 24/7 geopend is. Daar is alles te vinden wat je nodig zou kunnen hebben, van kleine dingen (wegwerpscheermesjes, aansteker, enz.) tot alle soorten alcohol en etenswaren. Ze accepteren alle valuta, je kunt ook met een kaart betalen. Dat deed ik dus ook. Dat was voordeliger dan geld te wisselen in lira's of met valuta te betalen. Ik heb een Visa Gold van Priorbank. Waar mogelijk betaalde ik daarmee. Als je vanuit het hotel naar links gaat, vind je de winkels Vaiki, Minros, Sok. 's Avonds zijn er marktkramen van snoep tot bont en leer. Als je rechtsaf gaat vanuit het hotel, is er ook een bazaar. Eigenlijk is het aanbod overal hetzelfde. Tot slot, de indrukken van de vakantie zijn geweldig. We kwamen hier voor de zee en de zon. En we beseften heel goed dat niemand ons een luxe vakantie zou kunnen bieden voor het geld dat we voor de reis betaalden. Daarom letten we niet echt op de minpunten, maar genoten we van de warme zee, de zachte zon en het sociaal contact. Het personeel in het hotel was erg vriendelijk, en er hing een prettige sfeer. Zal ik dit hotel aanbevelen? Daar doe ik geen uitspraak over.
Allen het beste voor iedereen! Gingen met mijn vrouw op vakantie in een hotel van 12.5 tot 31.5.223. En dus alles, zover ik me herinner, in volgorde. We zijn met de Turkish Airlines geland op 12.5, ergens rond 19 uur op de luchthaven van Antalya. Bagage, wachten op de transfer enzovoort, kortom, we waren om 22.3 uur in het hotel. Na het invullen van de formulieren enzovoort, nadat we de armbanden hadden ontvangen, ging ik naar de bar in de lobby en friste me op met 2 glazen rode wijn. Ik moet meteen zeggen dat dit waardige wijn was, zonder water toegevoegd. Vervolgens wilden we bijbetalen voor uitzicht op zee, na enige aarzeling vertelde de receptie ons dat er op dat moment niets passends beschikbaar was en gaven ze ons kamer 415, wat eigenlijk ook niet slecht bleek te zijn. 4e verdieping, uitzicht op de bergen, complexen en het hotel "MY houm" (een erg gaaf en luidruchtig hotel, 5 gebouwen, 2 zwembaden, voortdurend muziek), uitzicht op het zwembad en een beetje op zee. We gingen naar de avondsoup, we waren niet hongerig. Toen we eenmaal op de kamer waren ingecheckt, realiseerden we ons dat dit een wonder was: stilte, geen verkeerslawaai (alle kamers met uitzicht op zee kijken uit op de weg waar dag en nacht auto's en bussen rijden). Geloof me, je hoeft niet altijd te vechten voor uitzicht op zee. 's Ochtends zijn we niet naar de receptie gegaan en hebben we niets veranderd, we hebben dus geld bespaard. Zo zijn we gebleven in een prachtige kamer: 's ochtends zon tot 1 uur, daarna alles in de schaduw, en stilte van de weg, dat was ons verblijf de hele tijd, en we hebben geen moment gespijt. Het terrein: niet erg groot, 2 gebouwen, wij verbleven in het oudere gedeelte, hoewel je dat niet zou zeggen, het nieuwe deel heeft een overstekende gang over de weg. De bar - water van 1,5 liter, zonder bijvullen. We haalden water of in de bar of in het restaurant. De schoonmaak was vaak, bijna elke dag. Verandering van beddengoed was ook prima. Alles werkt in de kamer. We sliepen met het balkon open, extra deken via Ella (medewerker van het hotel) besteld. Trouwens, Ella, deze geweldige vrouw, heeft ons heel veel geholpen en veel van onze problemen opgelost. Als je naar het hotel gaat, neem dan chocolade voor haar mee, ze houdt er erg van en zal je dankbaar zijn. Als je haar ontmoet, zul je alles begrijpen en haar dankbaar waarderen. Zeer vriendelijke vrouw. Helpt bij alles! Dank je wel, Ella! Op het terrein is er een zwembad met ligstoelen en waterglijbanen, ook een bar met animatie en spelletjes vanaf 11 uur. Bij het zwembad is er een spa-salon, kapsalon en een winkel. Kortom, als het weer slecht was aan zee, was ontspannen bij het strand heel aangenaam. Achter het hoofdgebouw, precies waar onze kamer was: een snackbar, geopend van 12 tot 16 uur, snacks zoals hamburgers, frietjes, nuggets. Na 21 uur is er kinderanimatie, na 22 uur volwassenenanimatie. Niet geweldig, een 3+, niet meer. Daarom gingen we de stad in om te wandelen. In het nieuwe gebouw: het hoofdrestaurant, de medische post, en de uitgangen naar het zwembad en de spa-salon. Een zeer mooi groen terrein met tafels en banken bij de ingang van het hotelgebouw. Daar kun je lekker zitten, iets drinken, daar is ook de halte voor het openbaar vervoer richting Manavgat. Via een ondergrondse doorgang - richting Alanya (kosten 25 lire per persoon). Heel handig. Restaurant: alles is er. 's Ochtends kun je beter vroeg komen voor omelet, pruimen, vijgen, halva. Later kan het wat lastiger zijn. Maar verder is er nog van alles. Met de lunch geen problemen: vlees, vis, gegrilde gerechten, veel pide, bijgerechten, desserts, fruit, wijn, bier, alles is beschikbaar, geen probleem. Als je nog honger hebt, vooral met kinderen, dan kun je naar de snackbar gaan. Maar daar waren er weinig van. Salades en koude voorgerechten - overvloedig! Hetzelfde geldt voor het diner. Jij en je kinderen zullen niet met honger naar bed hoeven. Alles vers, lekker, ik raad het aan. De chef-kok is geweldig. Bedankt hem. Wat betreft alcohol (bier en wijn), alles is goed, gecontroleerd! Aardbeien, watermeloenen, meloenen, druiven - hebben we geen enkele keer gezien. Dit is bezuiniging! Net als zeevruchten, sushi enzovoort. Bezuiniging! Strand: Eigen strand op 7-9 minuten lopen via een ondergrondse doorgang. Aan de andere kant van de weg, langs het "Aska Just In Beach" hotel. Het strand is klein, de ligstoelen staan dicht op elkaar. Je moet ze uit elkaar schuiven en onder de parasols trekken om in de zon te komen. In het begin maakten de medewerkers er opmerkingen over, maar later keken ze er overheen. Daar boven op de tweede verdieping vanaf 12 uur: frietjes, pasta, nuggets, een paar stukken fruit. Vanaf 1 uur koffie en drankjes. Het strand zelf - zand, groot, geweldig uitzicht op zee. Zwemmen is een plezier. Zelfs op dat moment was het warm, en het water was niet koud. Bars: cocktails, drankjes, koffie, alcohol - geen klachten. In het hotel geven ze geen ijsjes. Dit is een groot minpunt, vooral voor kinderen! Houd daar rekening mee! In de buurt van het hotel: winkels BIM, A11, SHOK! Markt op woensdag, 15 minuten lopen naar het centrum. Het is leuk om te wandelen en foto's te maken, richting de brug naar links naar Türkler, waar de villa's zijn. Voor degenen die van een boulevard houden en foto's willen maken. Zeer mooie foto's zijn te maken op de berg. Avsallar, een rustig stadje met goede infrastructuur, toegang tot winkels en het centrum, goede winkel Korfur, er is het Incekum-strand waar je vlees kunt grillen, kosten per persoon 28 lire. Het is beter om je eigen barbecue bij je te hebben, want voor de barbecue moet je nog eens 12 lire betalen en deze zelf dragen. Geweldige plek. Er zijn heel veel nieuwbouwprojecten, het is heerlijk om rond te lopen en te genieten van de grote balkons. We hadden geluk met het weer, de temperatuur bij aankomst was 19-21 graden overdag, 17 graden 's nachts. Daarna steeg het en bereikte 28-30 graden, waardoor je 's middags nergens heen kon gaan. Er zijn geldautomaten, maar je moet een kaart van een Turkse bank krijgen. Heel handig. Alles is geweldig, geen sensatie, maar voor het budgettype is alles aanwezig. Ik wil het personeel van het hotel bedanken voor hun vriendelijkheid, gastvrijheid, goede service, vriendelijke houding: barman - Serkan, lobbybar - Melisa, snackbar - Meryem, restaurant - Ber Hudan. Speciale dank aan de klantenservicemanager - Yasin. Ik zou zeggen, een waardig hotel gezien de prijs en kwaliteit. Dit is een budgetoptie, je kunt het boeken, maar onthoud dat in de zomer erg veel families met kinderen zijn, voor gezinnen en romantische stellen kan het dan minder comfortabel lijken. Veel geluk en succes voor het hotel. Wij hebben het goed gehad. Alle goeds!
De beoordelaar heeft geen uitgebreide beschrijving gegeven van zijn verblijf in het hotel. Ik wil graag mijn ervaringen met het verblijf in het hotel uitgebreider delen.
Hallo IEDEREEN! Het was mei en mijn vrouw en ik kregen letterlijk twee dagen voor vertrek een aanbieding voor een reis naar Turkije voor 6 nachten voor een ZEER goede prijs en we besloten te gaan. En zo: 1. Hotel. Het hotel zelf ligt direct aan de weg en bestaat uit twee gebouwen, het ene gebouw is ouder, maar niet versleten en slecht, het andere gebouw is nieuwer en heeft een restaurant. Maar... in het oude gebouw is er een cocktailbar met drankjes, wat ook belangrijk is. ))) Als resultaat is het hotel een normaal viersterrenhotel. 2. Inchecken. We kwamen aan bij de inchecktijd, vulden de documenten in en werden uitgenodigd om te lunchen, ondanks dat de lunch al voorbij was en het restaurant gesloten was, regelden de medewerkers snel een speciale lunch voor ons, openden het restaurant en we genoten van een hapje. We kregen een kamer in het nieuwe gebouw met uitzicht op het hotel aan de overkant en een stukje van de zee. Ik moet zeggen dat we geen spijt hadden, want als je een zeezichtkamer neemt, komt het balkon uit op de weg waar constant verkeer is, en dan bedoel ik heel actief verkeer! 3. Personeel. Wat ik wil benadrukken is het werk van het personeel! Iedereen is ZEER vriendelijk, ik heb nooit een onderscheid gezien in behandeling tussen bijvoorbeeld Russen, Duitsers of Polen. Vooral wil ik het meisje bij de receptie Aysegul benadrukken! Voor alle vragen die we hadden, regelde ze alles meteen zonder extra herinneringen, nam foto's met mijn telefoon als er iets mis was op de kamer en als we terugkwamen van het strand, was alles al klaar! En zelfs geen enkele hint van een financiële beloning, dat hebben we al gedaan, terwijl we vertrokken, toen we stonden met onze koffers, haar bedankten. 4. Bars. Restaurants. Eten. We hadden geen bijzondere klachten over het eten en over het algemeen vond alles ons lekker. Maar om de een of andere reden, toen meer toeristen begonnen aan te komen en het hotel zich begon te vullen, waren er kleine wachtrijen en werd het eten een beetje.... hoe zal ik het zeggen... goedkoper, zoiets... Wat betreft alcohol, geen klachten. Het bier is uitstekend, niet verdund. Whisky - niet slechter dan wat we in cafés en restaurants in de Russische Federatie krijgen. Over het algemeen was alles best goed. Wat de hotelconcept betreft, wordt alcohol GRATIS tot 23:00 uur verstrekt, daarna tegen betaling. Ja! Op het strandbar is er geen alcohol. 5. Internet. Zoals hier al werd geschreven, is internet betalend. Ja. Er is gratis internet in de lobby, maar dat... is eerlijk gezegd meer voor de vorm. Een spraakbericht in Telegram van 3 seconden kostte 3-5 minuten, dus kochten we het. Echter, als je met meer dan twee personen bent en langer dan 5-6 nachten blijft, zou ik een lokaal simkaart kopen en internet delen met anderen, omdat het qua prijs vergelijkbaar is en je dan niet afhankelijk bent van het hotelinternet, maar je eigen internet hebt - overal, of je nu op het strand bent, of je reist naar Alanya enz. Als resultaat. Dit hotel is een heel aardige viersterrenaccommodatie en het geld dat we hebben betaald, is zeker de moeite waard! Zal ik nog een keer naar dit hotel gaan.... zoals ze zeggen, - nooit zeg nooit. Maar het punt is dat ik acht keer in Turkije ben geweest en altijd verschillende hotels heb gekozen, omdat dat interessanter is!
We verbleven in dit hotel in juli. We betaalden 175 duizend roebel voor 14 dagen, dit is het goedkoopste hotel ter plaatse, dus het is niet de moeite waard om iets extra's te eisen. Het is niet aan te raden om hier met kinderen naartoe te gaan, het zal ook saai zijn voor jongeren, het hotel is voor bezoekers van 45 jaar en ouder. Het publiek is voornamelijk Russisch, er zijn ook buitenlanders. Het hotel is stads gelegen, het terrein is klein maar behoorlijk schoon en gezellig. We werden snel ingecheckt toen we 's avonds aankwamen, de kamer was normaal, alles werkte. De touroperator was Anex. Dat is een apart verhaal, met grof taalgebruik. Eerder was dit de beste touroperator, nu is het een twijfelachtig publiek om geld te verdienen aan toeristen. Maar nu over het goede.
We verbleven in juli 223 jaar. Eerst de pluspunten: Bij de receptie sprak een Russisch sprekend meisje goed, ze luisterde aandachtig naar alle verzoeken, haar collega Chetin hielp ons ook erg goed. Ik wil vooral het werk van de hamam benadrukken! Dokter Olzhay gaf me mijn handbeweeglijkheid terug na een blessure! En mijn vriendin had ook problemen met haar hand en rug, de masseur Mustafa heeft alles opgelost. Alle mensen die daar werken zijn hooggekwalificeerde professionals! Perfecte netheid en zeer attentvolle service! Nu kort over het hotel: de kamers zijn behoorlijk, het meubilair is niet versleten, er wordt goed schoongemaakt en de handdoeken worden elke dag verschoond, er waren geen insecten, enz. Het eten voor vier sterren is normaal, niet erg gevarieerd, maar vlees en vis elke dag, evenals watermeloenen-meloenen-appels-druiven ook constant. Het strand is een eindje weg, het is ondraaglijk om te lopen in de hitte, vooral gezien het feit dat er vuilnisbakken en trappen zijn in verschrikkelijke staat op weg naar het strand. De ligstoelen en parasols (geen individuele parasols) zijn in slechte staat, oud en vallen uit elkaar. De ligstoelen staan dicht op elkaar, je kunt er niet tussendoor. Het strand wordt slecht en zelden schoongemaakt, de indrukken waren niet erg aangenaam. Het personeel in de bar en het restaurant was ook teleurstellend. Er waren enkele onbeschofte opmerkingen, we kregen geen drankjes in de bar bij de receptie en soortgelijke onaangenaamheden. De drankjes zelf zijn standaard van niet erg hoge kwaliteit voor Egypte, we dronken voornamelijk bier.
Hotel "Arabella" 4 sterren. In feite met moeite twee sterren. Toen we net aankwamen en bij de receptie werden ingecheckt, vergat de beheerder ons armbanden te geven. De volgende ochtend vonden we met moeite het strand. Niemand vertelde ons waar we heen moesten. We werden weggestuurd van het ene strand. Het strand is sowieso een apart soort plezier. Bier kost $4, alleen water is gratis. Ligstoelen staan dicht op elkaar, liggend kan je alle sproetjes en moedervlekken van je buurman tellen. De kippenbar is zwak, behalve aardappelen, hamburgers en pasta is er niets. Over het eten kan gezegd worden - in een groot gezin krijg je niet genoeg! Als je tijdens de lunch in het midden komt, zijn er geen borden of zitplaatsen. De bakjes zijn leeg en voor warm eten is er een rij van 2 personen die wachten tot de kok het klaarmaakt. Hetzelfde verhaal met het ontbijt - je moet in de rij staan voor roerei of pannenkoeken. Over de bar. In de bar maken ze speciale alcohol: wodka-whisky is zelfs geen infuus, het is gewoon rotzooi. Alleen het bier was normaal. Van lokale witte wijn krijg je een verschrikkelijke kater. Het personeel leek nergens haast mee te hebben, ze werkten halfslachtig. Toen er water uit de lift lekte en een vrouw viel, plaatsten ze zelfs geen bordje dat de vloer nat was. Elke dag moest je de schoonmaakster smeken om zeep en douchegel. Voor de spa in het hotel betaalden we $3, waarvoor we werden afgeveegd met onduidelijke wegwerpdoekjes. Volgens de verhalen van de gids zouden we in de spa een masker van superalgen moeten krijgen, maar die was er niet. Thee, die bij het programma inbegrepen was, moest worden gevraagd. Uiteindelijk kwam er een jongetje van ongeveer 1 jaar en smeerde ons in met gewoon klei. Het is totaal onduidelijk waarom er kinderen in het hotel werken. Animatie. Dit hotel is meer voor ouderen. We verwachtten geen mega-disco, maar er was helemaal geen animatie, in het naburige hotel was er echter leven en vanuit het raam kon je zien hoe mensen daar genoten! Alleen de gids liep rond en bood kroegentochten aan voor $2 en een nachtelijke boottocht op open zee 🛆. De internetverbinding was slecht, zelfs de aangekochte internetverbinding werkte niet op de kamer. Kortom, na een ander 4-sterrenhotel viel dit gewoon tegen! Ik raad het niet aan!
Goedendag gewaardeerde lezers van Tophotels! Mijn man en ik verbleven in hotel Arabella van 16 tot 28 september 223. INCHECKEN: We kwamen om 11 uur 's ochtends aan in het hotel, erg moe na de nachtvlucht. Zeer vriendelijke en behulpzame medewerkers hebben ons niet alleen eerder ingecheckt, maar ook al onze kamerwensen in overweging genomen. Bedankt daarvoor. KAMER: Kleine, maar rustige kamer, zoals we hadden gevraagd. Zijdelings uitzicht op zee en de weg. Alles in de kamer was compact: De afmetingen van het bed hebben we gemeten als 13X2, we wisten zelfs niet dat die bestonden. Minibar met een fles water bij het inchecken. Niet meer aangevuld. Airconditioning werkte goed, er was een tv en een föhn aanwezig, maar we hebben ze niet gebruikt. Zeer fatsoenlijke badkamer, handdoeken werden vervangen en shampoo werd verstrekt. Kleine balkon met twee stoelen en een tafel. Er was een wasdroger. Dagelijkse schoonmaak. HOTEL: Bestond uit twee gebouwen: een rond en een vierkant. In het vierkante gebouw bevond zich de receptie, in de ronde bevonden zich de eetzaal, de hamam en de toegang tot het zwembad. Beide gebouwen waren verbonden met een brug. Het terrein van het hotel was praktisch niet aanwezig. Gratis en zwak wifi bij de receptie, bij het inchecken boden ze betaald wifi aan, de kwaliteit weet ik niet, we hebben het niet genomen. ETEN: Positief punt was dat er wel eten was. Je zult niet met honger vertrekken. Standaard ontbijt met eieren, pap, ontbijtgranen, kaasplank, vleeswaren. Ze bakten eieren en pannenkoeken buiten. Voor lunch en diner waren er twee soorten soepen, kip, kalkoen, vis elke dag. Vlees minder vaak. Verschillende bijgerechten: rijst, pasta, gestoofde groenten, soms aardappelen. Veel verse groenten en kruiden, verschillende saladedressings. Er werd constant iets buiten gebakken. Een minpuntje: het merendeel van wat de koks hadden bereid was eetbaar, maar absoluut smaakloos. De vis was droog en vol graten, de kip was hetzelfde, gegrild was het ofwel rauw of te gaar, gestoofd vlees was redelijk... en alleen de gestoofde groenten waren goed. Ik miste de aardappelen heel erg, omdat ik geen liefhebber ben van rijst en pasta. Er ontbraken kaartjes met de naam van de gerechten. Bijvoorbeeld bij het ontbijt stonden er vijf bakjes jam en geen enkele was gelabeld, terwijl ze er allemaal heel erg op elkaar leken. Hetzelfde gold voor de saladedressings. Ik zag mensen hun vingers in de dressings dopen en aflikken om te bepalen welke bijvoorbeeld olijfolie bevatte. Bij het ontbijt en de lunch vind je altijd wel een plek om te zitten, er zijn veel vrije plaatsen. Tijdens het diner is alles in de eerste 15-20 minuten bezet en moet je wachten tot er tafels vrijkomen, of 4-6 minuten na het begin van het diner binnenkomen. De obers deden het goed, ze werkten snel, dekten snel de tafels en ruimden op. In andere hotels heb ik gezien hoe obers tafels vol drankjes reserveren en ze dan "verkopen" aan de gasten voor fooi. Dat gebeurde hier niet. Het reserveren van een tafel is een officiële service die volgens de prijslijst wordt betaald, dan dekken en versieren de obers de tafel met een mooie tafelkleed, bloemen, bestek en glazen. De andere tafels zijn gedekt met een gewoon tafelkleed, er staat een vaasje met wegwerpzout en peper, en een servetstandaard. Messen en vorken neem je zelf, ze liggen bij de saladebar. Dit was ongebruikelijk, ik vergat ze steeds te pakken en moest telkens apart teruggaan. Desserts waren matig, zoet en dat is het. De vruchten waren redelijk, maar de keuze was beperkt. STRAND: De weg naar het strand was niet zozeer lang als wel ongemakkelijk. Je moet een snelweg oversteken via een onderdoorgang, vervolgens langs de kust ongeveer vijf minuten lopen over een secundaire weg. Er is geen trottoir, je moet tussen geparkeerde auto's en langzaam rijdend tegenverkeer lopen. De afdaling naar het strand was een zeer steile en ongemakkelijke trap. Er is slechts een helling voor kinderwagens halverwege de trap. Er was een alternatieve route via het strand van het Antik-hotel, die handiger leek. Het strand van Arabella is een klein gebied tussen het "watersport" punt en het strand van het restaurant "LION". Het strand is zanderig met een geleidelijke afname naar de zee. Ligstoelen stonden dicht op elkaar onder afdaken. Deze drukte was het meest oncomfortabele aspect. Ook moest je altijd de douchekop vasthouden, anders stopte de watertoevoer. Twee verdiepingen tellend strandrestaurant. Op de begane grond kon je thee of koffie krijgen. Bier en ijs waren tegen betaling verkrijgbaar. Op de tweede verdieping werden op bepaalde tijden patat, hamburgers en nuggets bereid. Er liepen constant een paar katten langs het strand, die daar ook hun behoefte deden. Net als bij het restaurant kan ik zeggen dat ik nog nooit gezien heb dat de strandmedewerkers druk bezette ligstoelen reserveren. Wij kwamen rond half negen 's ochtends op het strand en het was helemaal leeg. Tegen 11 uur waren alle vrije plekken bezet en moest je moeite doen om een ligstoel te vinden. Tijdens de lunch, wanneer het heet was, was het strand leeg en begonnen de plekken rond 16.00 uur weer vol te lopen. De baai zelf was prachtig, wat de ongemakken enigszins compenseerde. Warme zee, schoon zand, zacht zonlicht was er elke dag in overvloed. CONCLUSIE: Het hotel was prima, alles wat beloofd was, was aanwezig. Ik kan het uitstekende personeel niet genoeg benadrukken. Ik heb in mijn beoordeling de punten benadrukt die voor mij belangrijk waren, hopelijk is dit nuttig voor iemand.
Over alles in volgorde. We lazen kritische recensies en reden erheen in de hoop op zee. MAAR! Gedurende ons hele verblijf kan ik slechts 2 minpunten noemen. Ten eerste: onze vlucht werd vertraagd. Uiteindelijk kwamen we om middernacht aan. Hongerig na een vermoeiende reis. Na te hebben gevraagd om op zijn minst iets te eten, kregen we een afwijzing, hoewel deze dag voor ons was betaald en ze wisten van onze komst. Het zou goed zijn om voor dergelijke gevallen iets te regelen, het is tenslotte 4*, geen 3*. Het is erg jammer, maar vermoeidheid won en we vielen hongerig in slaap. Het tweede punt heeft ook te maken met eten. Op de dag van vertrek, geschrokken van de vertraagde vlucht en de hoge prijzen op de luchthaven, vroegen we om een kleine container mee te nemen voor onderweg vanuit het restaurant, voor een kleine snack (een appel, een broodje, kaas), omdat we geen voorraad van 35 kg hadden en geen eten naar de kamer droegen. We wilden alles op een beschaafde manier regelen. MAAR, we kregen een afwijzing... terwijl de dag al betaald was. Dus het hotel zou niet armer worden van een paar appels en de stemming van de gasten zou niet verpest zijn. Dat zijn alle minpunten. nu over de pluspunten. Het hotel is gezellig, goed onderhouden, er wordt aandacht besteed aan schoonmaak, zowel in de kamers (dagelijks) als op het terrein. We verbleven in een nieuw gebouw. De meubels zijn niet versleten, het plafond, de muren zijn niet afgebladderd, de airco, tv, koelkast werken, beddengoed wordt elke 3 dagen verschoond, strandlakens dagelijks, kamerhanddoeken om de dag, indien nodig elke dag, badkamerbenodigdheden worden aangevuld als ze opraken. Over eten gesproken. Als je verwacht dat er biefstukken van marmeren rundvlees, kreeften, garnalen, zeebrasem en dorade zijn, wil ik je eraan herinneren dat je voor 4* hebt betaald!!! Maar er zijn altijd 2 soorten soepen, veel fruit, sauzen, nationale hapjes, verschillende soorten salades, groenten in rauwe vorm, gegrild en gebakken. Vlees is dagelijks kalkoen, kip, vis (zalm, makreel en nog een andere waarvan ik de naam niet ken, helaas), om de dag. Bijgerechten - rijst, pasta, bulgur, groenten. Er is een enorme variëteit aan desserts. Veel kaas en hartige snacks. Thee, koffie in verschillende variëteiten. Ze proberen het menu gevarieerd te houden. In de snackbar zijn er frietjes, hamburgers, nuggets. Dus met het eten zit het wel goed. Een keer per week is er een Turkse avond. Het eten is gevarieerder, met de nadruk op de Turkse keuken, en het restaurant is extra versierd. Alcohol - raki, rode en witte wijn, bier, cocktails. Allemaal heel normaal. Het personeel is vriendelijk, glimlachend en niet opdringerig, wat erg belangrijk is. Animatie is niet hun sterkste punt. Maar bij het zwembad organiseerde Azat elke dag allerlei spellen. Er was ook aquarobics. De glijbanen voor kinderen werken volgens een schema. Kinderen zijn blij, er zijn geen wachtrijen bij de uitgang! 's Avonds waren er een paar shows (vuur- en oosterse dansen), evenals spellen, disco. De ligging van het hotel is goed. 's Avonds liepen we door de straten, vol met winkels en marktkramen, Migros, Bim enzovoort. EN NU WAAROM HET DE MOEITE WAARD IS OM TERUG TE KEREN!!! Ten eerste. Het STRAND! De toegang tot de zee is geweldig, geleidelijk, extreem schoon, zanderig. De zee is mooi, lieflijk, warm, geweldig. Ideaal voor kinderen, Vlakbij is er een watersportcentrum. Er zijn altijd voldoende ligstoelen. En ze renden niet 's ochtends om er een te reserveren. Er waren op elk moment van de dag en nacht genoeg beschikbaar. Een deel is overdekt, een deel niet. Ze worden voortdurend schoongeveegd van zand en geëgaliseerd. Niemand SCHREEUWT (zoals sommigen hier hebben geschreven... wees zelf menselijk en veroorzaak geen conflicten) als je ze omdraait of verplaatst. Ze kunnen je beleefd vragen om plaats te maken en ze zullen het zelf terugzetten en je aanbieden om je stoel weer in te nemen. Er is een bar met hamburgers en frietjes, drankjes. Alcohol is tegen betaling op het strand. Er is een toilet. Soms is het bedekt met zand, maar dat is een kwestie van de gasten. Ondanks dat er douches en voetwasstations zijn, gaan ze er met hun broek vol zand naartoe. EN TEN TWEEDE! Dit is een fantastische massagespecialist - Olzhai! Mijn zoon had problemen waarvan we op de hoogte waren, omdat we letterlijk vlak voor vertrek bij 2 orthopeden waren geweest. Dus Olzhai heeft niets veranderd, niets toegevoegd, maar benoemde dezelfde problemen. Vanwege deze problemen had mijn zoon last van zijn rug na lang lopen, had hij hoofdpijn. Na de sessies van Olzhai vliegt mijn zoon. Zelfs vanaf de buitenkant zijn de veranderingen zichtbaar. Hij heeft gouden handen. En Olzhai zelf is een erg rustig, open persoon. Heel erg bedankt.
Beste allemaal! Ik wil beginnen met te zeggen dat als je de kosten van de vliegtickets aftrekt van de pakketreis, dan wordt duidelijk dat het hotel budgetvriendelijk is en je geen kreeft op het menu hoeft te verwachten. Het hotel is als een degelijke driesterrenaccommodatie, en ik heb niets tegen goede driesterrenhotels :)) ⏹️ Het hotel bevindt zich in Avsallar, en het strand van Avsallar is een van de beste in Turkije. ⏹️ Het is daadwerkelijk 1-12 minuten lopen naar de zee, en met kleine kinderen duurt het zelfs 2 minuten. Het strand van het hotel is niet direct voor het hotel, je moet ongeveer 4 meter naar rechts lopen. Daar zit ook een voordeel aan, want als het strand recht voor het hotel zou liggen, zou er een rivier in zee uitmonden. Het water is vies, stilstaand, koud zoet water. We verbleven ooit bij een vergelijkbare rivier de Dimchay - iedereen in het hotel had oorinfecties, dus de ligging van het strand in Arabella is goed. ⏹️ Het hotel heeft twee gebouwen en alles is zeer onhandig geplaatst. In het oude gebouw is de receptie op één verdieping, het toilet, het amfitheater en de snacks op een andere verdieping. Het restaurant bevindt zich in het nieuwe gebouw, evenals het zwembad. Tussen de gebouwen is er een brug en trappen, trappen. Er zijn geen problemen met rolstoelen, de omgeving van het hotel is toegankelijk, er zijn overal hellingen. Maar als je geen rolstoel gebruikt maar last hebt van je benen, is het beter om dit hotel niet te kiezen. ⏹️ De hamam is geweldig, het is er heel gezellig, de mensen zijn vriendelijk, rustig. Ze helpen altijd, geven advies, schenken thee in. Er is een sauna en een overdekt zwembad. Als je een ontspannende massage nodig hebt, kun je naar elke masseur gaan - ze zijn allemaal goed. Als je echter een therapeutische massage nodig hebt, ga dan naar Oldzha, hij is een manuele therapeut. Hij heeft mij en mijn zoon erg goed geholpen. ⏹️ Het is erg lawaaierig in het hotel, er is een weg in de buurt, waardoor gesprekken slecht te horen zijn. Als je komt om te werken, is het naast je kamer moeilijk om een rustige plek te vinden om je te concentreren. ⏹️ Dagelijkse schoonmaak en zeer goed. Ze veranderden constant alles voor ons: alle handdoeken, al het beddengoed. ⏹️ We hadden een kamer in het nieuwe gebouw op de 5e verdieping. De kamer was erg goed, behalve het opklapbed, maar daarvoor moesten we extra betalen. ⏹️ De animatoren zijn zeer actief en geweldige mensen, ook de barmedewerkers zijn geweldig en vriendelijk. ⏹️ Het eten is wel gemiddeld. De koks zelf zijn uitstekend, ze koken lekker, de gerechten van de grill zijn erg lekker. Maar verder worden de goedkoopste producten ingekocht. En daar moeten ze dan iets eetbaars van maken. Als je ongeveer berekent welk budget er overblijft voor het eten van de toerist, dan wordt duidelijk dat ze geen andere keuze hebben dan goedkope kipnuggets te kopen en op te warmen. Zelfs de soep was van poeder. Je zult niet met honger blijven zitten, maar je zult niet altijd genieten van het eten, dus neem wat geld mee om af en toe naar een café te gaan :) ⏹️ Deze maand was er een abnormale hitte in Turkije en helaas waren de airco's van het hotel niet effectief. De kamer koelde pas tegen de ochtend af, en in de lobby was het onmogelijk om te verblijven. ⏹️ Het strand wordt zeer goed schoongehouden, altijd netjes, maar helaas wordt de douche tussen 18.00 uur en 08.00 uur afgesloten :( Geen enkel argument bij de bewaker werkte. Het was erg warm en veel mensen gingen 's avonds zwemmen. We moesten 15 minuten terug naar het hotel lopen met zout op ons, en de kinderen moesten worden afgespoeld in de voetenwasbak, als die al niet gesloten was. Over het algemeen hebben we genoten van ons verblijf in het hotel, maar ik zal alleen terugkeren voor de hamam en de massage:)
Over het algemeen is het hotel niet slecht, aangezien dit niet de eerste keer is dat we in Turkije zijn en er geen "wauw"-effect was van het hotel, een normaal 4*. We hebben vakantie gehad met het gezin, 2 volwassenen + een kind van 8 jaar. De weg naar het hotel duurt 2 uur, we hebben maar net op tijd voor het diner ingecheckt vóór 21:00. We werden meteen ingecheckt, ik heb 1$ extra betaald zodat we in een betere kamer konden verblijven (dit was op eigen verzoek). De kamer was goed, ruim en met gedeeltelijk uitzicht op zee, maar ze hielden geen rekening met het feit dat de ramen uitkijken op het podium waar de kinder- en volwassenenanimatie plaatsvindt, voor ons was dat erg lawaaierig, en ook naast de lift. Uiteindelijk hebben we de volgende dag gevraagd om ons naar een rustigere kamer te verhuizen, ze hebben ons zonder problemen verplaatst, maar die kamer was niet zo ruim als de eerste. We zijn verhuisd naar een nieuwe vleugel, omdat ik vroeg waar het restaurant was - een tip: als je niet van lawaai houdt, kies dan voor kamers vanaf de 4e verdieping en hoger, omdat er voortdurend geluiden zijn van borden van het restaurant beneden. Ik heb 1$ betaald voor wifi voor een week, er is gratis wifi bij de receptie, maar dat is af en toe beschikbaar, dus het is beter om meteen fatsoenlijke wifi te kopen, die zelfs op het strand werkt. Het eten is gevarieerd en lekker, er waren geen verfijnde gerechten, voornamelijk vlees, vis, het kind at voornamelijk zoetigheden. Alcohol is een apart verhaal, daar is het erg verdund, alleen bier is redelijk te drinken. Het is beter om alcohol in de Duty Free te kopen. Koop geen excursies van de gids, daar rekenen ze hoge prijzen. Koop ze buiten het hotel, daar zijn de prijzen redelijk. We hebben een piratenbootexcursie gemaakt. De weg naar het strand is een beetje vermoeiend, vooral terug ongeveer 15 minuten. Het strand is hier geweldig, niets op aan te merken. De zee is prachtig, warm en schoon. Aan het einde van de vakantie waren er wat golven, mijn kind en ik werden overspoeld, maar over het algemeen is de zee rustig. Er zijn bijna geen faciliteiten op het terrein van het hotel, ook geen speelplaatsen voor kinderen. Die zijn er alleen buiten het hotelterrein. Er zijn niet veel winkeltjes buiten het terrein, maar we zijn daar niet ver geweest. Misschien zijn er wel, als je zoekt. De animatie voor volwassenen en kinderen is zwak. Bij de kinderanimatie is het elke dag hetzelfde. Er zijn weinig plaatsen en tafels waar animatie plaatsvindt, dus je moet er vroeg bij zijn. We namen dollars mee, maar op de markten accepteren ze ook roebels tegen een koers van 1$ - 1 roebel. In gewone supermarkten kun je ook met roebels betalen, maar daar hanteren ze een andere koers, beter om kleine biljetten te hebben, omdat ze meestal geen wisselgeld hebben.
Het hotel beviel me, ik raad het aan! Advies voor vakantiegangers: beoordeel nuchter - dit is 4* en 2e lijn. Lees de beschrijving en beoordelingen van mensen. Zoals de gids van het hotel, Kurban van Anex Tour, zei: "Als je boos bent op het leven, zul je nergens van genieten." Zo is het. Maar als je positief bent, zal alles geweldig zijn, je kunt heerlijk ontspannen in Arabella World! We verbleven in dit hotel van 23 juli tot 6 augustus met ons gezin en kind. Het hotel ligt in Avsallar, ongeveer 2 uur rijden van de luchthaven van Antalya. Het terrein van het hotel is erg klein, compact - twee gebouwen, verbonden door een brug, een kleine groene ruimte bij de ingang, een zwembad met 3 glijbanen, een ligstoelengebied en een bar. Arabella World bevindt zich aan de 2e lijn, wat betekent dat er geen directe toegang tot de zee is, je moet een stukje lopen. Bij het inchecken krijg je kaarten voor strandhanddoeken (de handdoeken zelf worden uitgereikt in de hamam, waar je ze ook kunt omruilen voor schone). We werden ondergebracht in het nieuwe gebouw, te bereiken via de hoofdtoren (waar de receptie is) via de brug. In dit gebouw bevinden zich ook het restaurant, de hamam, de toegang tot het zwembad, enkele winkeltjes en een kapsalon. Bij de receptie spreken en begrijpen ze Russisch. We vroegen om een kamer zonder uitzicht op zee (omdat er een drukke weg voor de zee loopt) zodat het niet lawaaierig zou zijn. Ze hielden hier deels rekening mee en gaven ons een kamer zonder uitzicht op zee, maar het balkon keek recht uit op de binnenplaats waar de animatie plaatsvond, hoewel het niet hinderlijk was wanneer de deur dicht was. We gingen om 22 uur slapen (vanwege het tijdsverschil met onze stad), en de animatie duurde tot 23 uur, wat niet stoorde. De kamer was fris, niet versleten, met nieuw meubilair, en alles werkte goed in de badkamer. De airconditioning werkte uitstekend. In de kamer stonden een tweepersoonsbed en een eenpersoonsbed voor het kind. Er was een televisie, een minibar, een föhn. Een kluisje was beschikbaar tegen een toeslag ($2 per dag, we hebben er gebruik van gemaakt). Bij aankomst kregen we een fles van 1,5 liter water, daarna kon je in het restaurant water uit de koelkast in plastic bekers nemen. We waren te spreken over het eten, er was altijd iets te eten, ook voor ons kind van 9 jaar. Ja, het is 4*, verwacht geen luxegerechten, er is niet veel variatie in vlees, maar er is altijd iets vleesachtigs, de keuze aan gerechten is voldoende. 's Ochtends waren er altijd roerei, omelet, heerlijke pannenkoeken, broodjes, worstjes, kaas. Bij de lunch en het diner rijst of bulgur, pasta, kip, vis, vaak gebraden vlees, verschillende groentegerechten, verse groenten en kruiden, fruit (appels, perziken, pruimen, druiven, watermeloen, meloen), desserts. Dranken: thee, verschillende soorten koffie uit een automaat, frisdrank, sappen, bier, rode en witte wijn. Elke donderdag was er een Turkse avond - met gevarieerdere gerechten, meer vlees, fruit, baklava, taarten. Ja, er kwamen mokken en borden met stukjes voor in het restaurant, voor ons was dit geen probleem. Het was nooit moeilijk om een lege tafel te vinden. Als de schone vaat of bepaald eten opraken, vullen medewerkers dit snel aan. In het hoofdgebouw, waar 's avonds entertainment wordt georganiseerd, is er een snackbar (hamburgers, friet, koekjes, drankjes); bij de receptie is er ook een bar en een koffieautomaat. Biljart, tafeltennis. Gebied met stoelen en tafels. In het tweede gebouw is er een bescheiden fitnessruimte. Het zwembad is klein, het is beter om ligstoelen vóór het ontbijt te reserveren. De diepte van het zwembad is 1,5 m en 1,2 m. Er zijn drie glijbanen, wat voldoende was voor ons kind. Bij het zwembad is er een bar met drankjes, maar ijs is tegen betaling. Reddingsboei, armbanden en dergelijke kunnen worden gekocht in de winkel in de buurt. Naar het strand: links van het hotel is er een onderdoorgang, steek de weg over, ga dan rechtsaf de parallelweg op tot aan het bord "Arabella World Beach". Er is geen trottoir, dus je moet langs de rijbaan lopen, maar het verkeer is daar licht, je moet gewoon een beetje voorzichtig zijn. De hele weg van het hotel naar het strand duurde voor ons 8-10 minuten, het was helemaal niet belastend. Het strand van het hotel is klein, de ligstoelen staan dicht bij elkaar, maar meestal zijn de mensen in zee, dus je kunt verderop gaan liggen. We lagen bijna niet op het strand, we zwommen meer. Het strand is zanderig, de toegang tot zee is zeer comfortabel, de zee is gewoon prachtig! De golven zijn prettig, je kunt zwemmen of op de golven dobberen. Je kunt langs de kust wandelen naar andere stranden, overal zwemmen. Er is een bar op het strand: hamburgers, friet, pasteitjes, drankjes. Er is een douche en een kraan om je voeten af te spoelen. Een paar keer waren we op het strand tot 19 uur, de kraan werd om 18.55 uur gesloten, maar de douches werkten nog. Gasten in het hotel kwamen uit Rusland, Oekraïne, Duitsland, Polen, er waren mensen uit Bosnië en mogelijk andere Oost-Europese landen. Er waren geen conflicten op nationale basis, zelfs geen onvriendelijke blikken, er was geen negativiteit naar elkaar. Iedereen genoot vreedzaam van hun vakantie, niemand keek naar anderen, zat naast elkaar in het restaurant, zwom in hetzelfde zwembad, lagen naast elkaar te zonnen. De sfeer was absoluut rustig en comfortabel. Omdat er op het terrein van het hotel geen plek was om te wandelen, liepen we rond, door Avsallar. Als je naar rechts gaat vanaf het hotel, kom je na een tijdje bij een verfraaid voetgangersgebied, gevolgd door een wijk met winkels en cafés. Daar spreken ze Russisch en accepteren ze elke valuta. In de andere richting kun je ook naar de bovengrondse passage lopen, de weg oversteken - daar zijn ook winkeltjes en cafés. Er zijn apotheken, medicijnen zoals in de Russische Federatie, of alternatieven. Samengevat - wie gebreken wil vinden, zal ze altijd vinden, er zal altijd wel iets zijn om over te klagen, van een beker met een chip tot wachten op een omelet of een wandeling van 1 minuut naar het strand. Met zo'n instelling zal het inderdaad nergens bevallen. Ik raad dit hotel aan aan iedereen die het 4* hotel adequaat kan beoordelen en zich instelt op een positieve vakantie. We hebben heerlijk uitgerust, genoten van elke dag.
Hallo! Ik wil mijn indruk van het hotel delen. Hotel Arabella is een stevige vier, het terrein is klein maar alles is compact geplaatst. We kwamen rond 22 uur aan en kregen meteen een zeer ruime kamer aangeboden in gebouw A (ik las beoordelingen en vroeg om een kamer in gebouw B, maar ze overtuigden ons). De kamer heeft nieuw meubilair, een televisie, airconditioning, alles werkt, en het belangrijkste is het geweldige uitzicht op zee vanuit het raam. Omdat ons raam naar het westen keek, werd de kamer niet te warm en elke avond genoten we van de magische zonsondergang. Het hotel heeft een uitstekende hamam. Heel erg bedankt aan het personeel voor hun aandacht: Ella, Arslan en Yusuf (voor de geweldige massage). Het eten is zoals altijd van hoge kwaliteit! Een geweldig strand - zanderig, geleidelijk aflopend, schoon met visjes. Speciale dank aan Kurban (gids) voor het organiseren van excursies. We vonden alles leuk, we wilden niet weggaan)
We verbleven in het hotel van 19 juni tot 2 juli 223 met een gezin van 2 kinderen, 17 en 11 jaar oud. Het hotel heeft al onze verwachtingen voor 100% waargemaakt. Vóór deze vakantie waren we een keer in Kemer, Turkije, maar dit jaar was het hotel in Kemer bijna 2 keer duurder vanwege de prijzen. Bij het inchecken vroegen we om een kamer niet aan de weg. Na een paar pogingen kregen we een kamer in het nieuwe gebouw met uitzicht op het oude gebouw. Speciale dank aan Aysegu - ze spreekt goed Russisch en heeft veel vragen tijdens ons verblijf opgelost. De kamer was klein, maar prima voor ons, omdat we er alleen kwamen om te slapen en ons om te kleden. De schoonmaak was goed, geen klachten, alles was schoon en netjes, soms gaven we een fooi - ze brachten zelfs een extra deken omdat mijn vrouw de tweepersoons voor zichzelf nam - we moesten ons met een handdoek bedekken (de schoonmaakster begreep het blijkbaar!). Het eten was heel behoorlijk. Ja, soms waren er 's ochtends wachtrijen voor roerei en pannenkoeken, maar niet kritiek. Maar op maandagen was het visdag - 's avonds serveerden ze een keer gebakken forel, de tweede keer zalm. Het bier was geweldig!!! En heel zelden kun je in een hotelrestaurant tijdens de maaltijden sap, water of koffie laten inschenken. Gewoonlijk is er in restaurants alleen koffie bij het ontbijt. Het bier en wijn werden in normale glazen geschonken, dus je hoefde niet opnieuw in de rij te staan. Alle drankjes waren van behoorlijke kwaliteit. Slechts een paar keer was het sap onduidelijk, en de whisky liet ook te wensen over, maar verder was alles goed. Hierdoor waren er helemaal geen rijen in de bars in het hele hotel. Wanneer er na het diner veel mensen naar de lobby komen, beginnen 2-3 obers te bedienen - geen rijen. Hiervoor veel dank! Er was animatie, maar we zijn daar te oud voor. We speelden waterpolo en tafeltennis. Als je van tennis houdt, kun je beter je eigen rackets en ballen meenemen. De hotelfaciliteiten lieten te wensen over. Maar de tennisbaan was bijna altijd vrij, het was wel benauwd daar. We zonnen en zwommen voornamelijk in de zee. De zee was schoon, maar er was wat zandvervuiling in de buurt, dus er was niet veel te zien onder water. Het was niet ver lopen naar de zee. Meestal vonden we wel vrije ligstoelen. Een andere leuke service van het hotel was dat de schoonmakers meerdere keren per dag het zand van de ligstoelen veegden. Zelfs als een ligstoel bezet was door een gast, veegden ze het toch netjes af! Zoiets hadden we nog nooit gezien op hotelstranden. Er waren veel buitenlandse gasten in het hotel, geen conflicten of ruzies, iedereen begreep elkaar en genoot van de vakantie! We zijn twee keer met twee gezinnen naar Alanya geweest, een keer met de taxi - $25 naar het centrum, en evenveel terug. De tweede keer namen we de bus - 25 lira per persoon, veel goedkoper. Overigens is er in Alanya een kabelbaan naar het kasteel. Het bleek veel goedkoper te zijn om met de taxi de berg op te gaan dan met de kabelbaan. Een fijne vakantie voor iedereen.
We hebben begin juni 223 ontspannen. Wat vond je leuk? Goede kamers, geweldig strand, zee, zon. Dichtbij de markt, de Migros- en Waikiki-winkels, restaurants. Voor het geld dat aan de tour is besteed, is alles geweldig. Enorme dank aan de specialist-masseur Oldzhey. Een meester in zijn vak. Voordat we naar dit hotel gingen, hoorden we over zijn vakmanschap. Verspil geen geld, hij doet gewoon wonderen. Hij krijgt mensen weer op de been. Je zult je als herboren voelen nadat hij met je lichaam heeft gewerkt. Speciale dank aan het hele team dat in de hamam werkt. Ze zijn attent voor iedereen die binnenkomt. Ik raad het hotel aan.
Ik was met mijn kind op vakantie in juni 223. Als je lang niet aan zee bent geweest, in mijn geval 7 jaar, dan kan deze langverwachte vakantie niet worden verpest. Het hotel is eerder een 3 dan een 4. De schoonmaak in de kamers is slecht, eigenlijk compleet afwezig. Handdoeken zijn pas na een week verblijf verschoond, en dat alleen omdat ik erom vroeg. Het eten is lekker en gevarieerd, vooral de zoetigheden). Over de drankjes en alcohol kan ik niets zeggen, want daar dronken we niet van. Animatie is er nauwelijks, vooral voor kinderen, 3 minuten avonddansen en dat is het. Het zwembad is schoon en netjes, bijna altijd vrije plekken beschikbaar. Van het hotelpersoneel is de Slavische vrouw heel aangenaam en attent, helaas herinner ik me haar naam niet. Ze zal alles vertellen, tonen en proberen elk probleem op te lossen. Toen ik de recensies over het hotel las, kwam ik vaak goede recensies over een goede masseur tegen. Maar dat interesseerde me niet zo erg. Toen ik met andere toeristen sprak, bleek dat velen naar dit hotel waren gekomen vanwege hem. Nou, ik denk dat ik ook mijn gezondheid moet verbeteren). Bij aankomst bezocht ik een hamam, zoals altijd was het een groot genoegen om daar te zijn. Zeer gevoelig, vriendelijk en niet opdringerig, misschien is hij de beheerder genaamd Arslan. Tijdens mijn verblijf vroeg ik hem meerdere keren om hulp bij vragen, en hij was altijd behulpzaam. Ik heb een massagetherapie gevolgd bij de geprezen Olkay, voorheen ging ik naar anderen, nu ga ik altijd naar hem) Hij is gedurende het jaar in Moskou en St. Petersburg, ik zal hem zeker aanbevelen bij vrienden en kennissen. En het meest positieve en onvergetelijke is natuurlijk de zee! Helder, schoon, ondiep, precies goed voor een kind. Mijn dochter was er niet uit te slepen) Het zandstrand was ook erg fijn. Het enige vervelende was de weg naar het strand vanuit het hotel. Zoals ook in andere recensies stond, moet je langs de weg lopen langs vuilnisbakken en de onaangename geur ervan. Maar dat heeft onze vakantie op geen enkele manier bedorven!!!
Ik heb in dit hotel verbleven van 25 mei tot 4 juni. Het personeel is erg vriendelijk en het eten is goed. Op het terrein van het hotel is er een zwembad met een waterglijbaan en ook een hamam die helemaal niet genoemd wordt in de beoordelingen. Ik vond het erg leuk daar. Er werken professionals die zeer gastvrij en vriendelijk zijn. De prijs varieert van 3 tot 5 USD voor de eerste keer. Daarna kun je elke dag gratis naar de sauna gaan. De internetverbinding op de kamer werkt soms normaal en dan valt het weg (ik verbleef op de 4e verdieping, kamer 42 boven het restaurant). Over het algemeen zou ik het hotel aanbevelen, het biedt een goede prijs-kwaliteitverhouding. Als ik de kans krijg, zal ik zeker weer terugkomen.
Goedendag allemaal!
Een paar dagen geleden zijn we teruggekeerd van dit "Sprookjesachtige" hotel en ik haast me om een eerlijke, echte recensie te schrijven. We hebben vakantie gevierd met ons gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen + nog 3 families met dezelfde samenstelling.
Toen ik dit hotel koos, begreep ik dat het geen luxe of vijfsterrenaccommodatie was. Maar zelfs op vakantie gaan in een slechter viersterrenhotel dan deze was beter!
Inchecken. We kwamen al na de lunch aan. De manager bij de receptie knikte en knipoogde op een vreemde manier, hintend op een steekpenning, maar wij deden alsof we het niet begrepen. Ons gezin werd in een nieuwe vleugel ingecheckt. De kamer was eenvoudig zonder franje. De rest van de gezinnen (voor 14 nachten) werden in de oude vleugel ondergebracht, met plafonds van veranda-type, omringd door houten planken zoals in een badhuis, onder het voorwendsel dat het hotel volgeboekt was. Maar dat was niet de realiteit. Een halflege eetzaal en lege ligstoelen op het terrein van het hotel en het strand spreken voor zich. Uiteindelijk hebben we na veel overredingskracht en lange gesprekken onze zenuwen weten te kalmeren en zijn we verhuisd naar de nieuwe vleugel, waar ons verschillende kamers werden aangeboden.
Faciliteiten. Die zijn er niet. In de tweede vleugel is er een klein zwembad met ouderwetse glijbanen, en ligstoelen - dat is het hele terrein.
Aan de rechterkant van het hotel is er op woensdag een markt, daar kochten we aardbeien, watermeloenen en kersen voor zeer sprookjesachtige prijzen en genoten we van onszelf!
Eten. Je zult niet met honger achterblijven. Op een dag serveerden ze tijdens de lunch vis die bedorven was, de geur was ondraaglijk. Over het algemeen waren de hoofdgerechten hoofdzakelijk kalkoen, kip, kippenvleugels en sojaburgers. Als bijgerechten waren er spaghetti, rijst, aardappelen af en toe op dorpswijze bereid. Elke dag waren er soepen van één soort voor lunch en diner. Zoetigheden waren allemaal cake doordrenkt met suikersiroop, alleen de baklava was lekker. De enige vruchten die er waren, waren abrikozen, appels en gesneden sinaasappels. En als iets op raakte, of het nu nectarines of abrikozen, vis of barbecue op de grill was, werd het niet meer aangevuld. Wie het eerst kwam, kreeg het, het leek erop dat er genoeg was, maar eigenlijk was het weinig en was het snel op. Een budgetoptie!
Er werd ook bezuinigd op alcohol. Alles was verdund, behalve de rakı en het bier. Het bier was prima. De rakı ook. Maar de rest - gin, whisky - was gewoon belachelijk. Eerst vroeg ik om een mojito. Ik snap het niet, is dit sprite met munt?))) Toen vroeg ik om apart gin, en dat was water met 1 graad alcohol.
Personeel: Er waren speciale bewakers in de vorm van een manager met een bril en een baard, die de eetzaal leidde, en zijn jonge opvolger met een baard en gelakt haar. Het kwam zelfs zo ver dat ze kwamen kijken wat we aan het drinken waren in de lobbybar, om te controleren of we hun drank niet in onze eigen beker deden. Ze kwamen brutaal naar ons toe onder het mom van het opruimen van glazen, roken eraan, zelfs aan de dop van de fles en proefden ervan. Dus als je echt gewoon normale alcohol wilt drinken, koop het dan maar bij de belastingvrije winkel, maar wees voorbereid dat ze je in de gaten houden. De animators waren kaal met een baard, een Azerbeidzjaan, onaangename persoonlijkheid, onprofessioneel, maakte scherpe opmerkingen en onaangename uitspraken tegen de gasten. Ik heb het persoonlijk gehoord en was gewoon geschokt.
Voor de kinderen was het animatieprogramma 's avonds elke dag hetzelfde, zoals chichiva chichivavava, soku bachi soku viro (wie het begrijpt, zal het begrijpen).
Het strand. Het lijkt dichtbij. Ongeveer 7-10 minuten. Maar de stinkende weg door de vuilnisbelten van naburige hotels was deprimerend. Het strand van Arabella was het meest verwaarloosde, van de bar tot de ligstoelen en matrassen. In het algemeen is Avsallar en het strand een paradijselijke plek. Gouden zand en kristalheldere zee. Je wandelt langs de boulevard, geniet van de uitzichten en bereikt het strand van Arabella, dat niet meer dan 1 meter breed is, en dan besef je dat je in de problemen zit. Trouwens, daar lopen dakloze harige honden rond. En het is een beetje eng, niemand houdt ze weg. Een niveau hoger)))
Ik ben geen kritische reiziger en hoewel we aanvankelijk positief waren vertrokken, zal ik dit hotel nu aan vrienden, familie en kennissen absoluut niet aanbevelen om welke reden dan ook!!!